ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАПОРУКА РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ
Кожна людина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових людей. Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із ООП з їх здоровими однолітками.
На даний момент в ЗНВК №63 навчається 9 дітей з ООП. В закладі в системі створюються умови для роботи з цими учнями. В наявності ресурсна кімната, в якій для корекційної роботи в з дітьми зібрано розвивальні ігри, пазли, сухий басейн, пісочниця, конструктори, лялькові театри, шнуровки, саморобні пристрої, рахівниці. Крім ресурсної кімнати діти займаються у спортивному залі. Для їх розвитку придбано спортивне обладнання: велотренажер, доріжка для акупресури (точкового масажу) стопи, м’ячі – медболи (медичні кульки-набивні м’ячі медіцінболи, інвентар для розвитку дрібної моторики рук, батут, балансувальна платформа, доріжки з різними наповнювачами (каштани, пісок, гумовий наповнювач, дрібний камінці.
Вчителі та фахівці ЗНВК №63 у постійно нескінченному пошуку якнайкращих способів, прийомів та методів навчання, які стимулюють пізнавальні можливості, спрямованих на розвиток повноцінної особистості учнів. В інклюзивних класах вчитель та асистент працюють в тандемі. Однак вчитель більше працює на загал, але при цьому дає постійні рекомендації та корегує процес навчання дітей з ООП. Для кожної дитини з ООП розроблено індивідуальну програму розвитку. Вона втілюється під час уроків та корекційних занять, а в разі потреби- корегується командою супроводу.