Історія ЗГ №63

СТВОРЕННЯ , СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ  ЗАПОРІЗЬКОГО  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ № 63

ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Запорізький  навчально-виховний комплекс № 63 Запорізької  міської ради Запорізької області   функціонує з грудня 1968р., як україномовний – з 1990 року. З 1992 року заклад здійснює набір учнів та вихованців включно з українською мовою навчання.   Протягом 20 – ти років діяльності в режимі україномовного закладу в школі-комплексі отримують освіту і виховання державною мовою 100% учнів і вихованців.

     Запорізький  навчально-виховний комплекс № 63 Запорізької  міської ради Запорізької області   як заклад освіти забезпечує реалізацію державної освітньої  політики та дотримання, відповідно до структури, державних стандартів дошкільної, загальної та повної середньої освіти. ЗНВК № 63 здійснює свою діяльність у відповідності з Конституцією України, Законами України “ Про освіту ”, ” Про дошкільну освіту ”,  “ Про загальну середню освіту ”, “ Положенням про загальноосвітній навчальний заклад ”, іншими законодавчими актами України, наказами Міністерства освіти і науки України, власним Статутом, Концепцією функціонування, Програмою розвитку закладу  та “Положенням про дошкільне відділення навчально-виховного комплексу № 63 м. Запоріжжя ”.

         Головною метою діяльності закладу як  комплексу безперервної освіти є задоволення потреб громадян , суспільства і держави в нагляді, догляді, оздоровлені, вихованні та навчанні дитини, в здобутті загальної середньої освіти, формуванні різнобічної інтелектуально-розвиненої особистості з національною самосвідомістю.     Виходячи з тривалості функціонування закладу як україномовного, наявності умов, а також соціальної потреби на подальше впровадження ідей національного виховання та безперервної освіти, відповідно до Статуту закладу,Концепції функціонування та Програми розвитку закладу педагогічний колектив продовжує роботу по реалізації стратегічної мети діяльності школи-комплексу визначеної її проблемною темою: “Компетентнісно-орієнтований підхід  до формування змісту та організації навчально-виховного процесу закладу засобами побудови шкільної громади на засадах порозуміння  “

     З цією метою педагогічним колективом ЗНВК  № 63 визначено наступні напрямки діяльності:

  • забезпечення єдності і неперервності в розвитку дошкільної, початкової та старшої ланки навчально-виховного закладу;
  • створення умов для досягнення кожним учнем рівня освіченості, потенціалу учня, потребам його особистісного розвитку;

сприяння індивідуальному розвитку кожного учня, повноцінному задоволенню інтересів і нахилів, розвитку творчої активності в позаурочній діяльності:

   Результатом навчання повинно стати оволодіння учнями певним обсягом гуманітарних знань, набуття навичок самоосвіти, готовність до продовження освіти, конкурентоспроможність при вступі до вищих навчальних закладів.

   Умовою реалізації визначених завдань постає необхідність збереження та зміцнення психічного, фізичного та морального здоров’я дитини, її максимальна адаптованість до мінливих умов життя.

     Запорізький  навчально-виховний комплекс № 63 Запорізької  міської ради Запорізької області  розташований в центрі Шевченківського району м. Запоріжжя, що, в цілому, забезпечує потенціальні можливості взаємодії з культурно-освітніми закладами району, міста (бібліотеками, музеями, вищими навчальними закладами, тощо) , задоволення інтелектуальних та естетичних запитів вихованців, учнів та працівників.

     Найближчими центрами  змістовної організації дозвілля  учнів закладу є :

  • Центр дитячої та юнацької творчості;
  • Дитячі музичні школи № 6, № 7, № 3;
  • Дитячий ботанічний сад;
  • Обласна станція юних натуралістів;
  • Спортивний комплекс “ Стріла ”;
  • Басейн “ Славутич ”;
  • Будинок культури Абразивного комбінату;
  • Бібліотеки ім. Некрасова, ім. Дубиніна , ім. Ульянова. 

     Запорізький  навчально-виховний комплекс № 63 Запорізької  міської ради Запорізької області   має в своєму складі дошкільно-навчальне та шкільне відділення.

     Приміщення закладу складаються з -х окремо розташованих споруд:

  • Приміщення школи;
  • Приміщення дошкільного відділення закладу;

     Кількість вихованців в дошкільному відділенні – 113;

     Кількість учнів у шкільному відділенні – 651.

Навчання здійснюється в одну зміну.

Навчальний план закладу як комплексу  безперервної освіти розроблений в структурі дошкільної та шкільної освіти, адаптований до структури комплексної диференціації навчальної діяльності школяра і має на меті гуманізацію розвитку особистості дитини, спрямований на задоволення її запитів і потреб, забезпечує створення умов для самореалізації та самовизначення учнів. Реалізація  навчальних планів та завдань навчально-виховного процесу в дошкільному відділенні та в школі І ступеня здійснюються наскрізними спеціалістами-педагогами, що сприяє дотриманню принципу наступності в діяльності ланок закладу.

    При складання навчального плану враховане матеріально-методичне та кадрове забезпечення навчально-виховного процесу закладу.

      Таблиці навчального плану обумовлено мережею класів, українською мовою навчання, наявністю професійної підготовки в класах технологічного профілю, а також наступними напрямками діяльності закладу:

  • Фізкультурно-оздоровчим (дошкільне відділення-школа І ступеня), що реалізується через впровадження РТФК, науковий керівник –  проф. Аксьонова О.П.;
  • Неперервністю викладання курсу інформатики, що реалізується через вивчення інформатики в школі І- ІІІ ступенів;
  • Національно-патріотичним, що реалізується через реалізацію змісту програм українського народознавства в наскрізне викладання навчальних дисциплін.

       Виховна система ЗНВК  № 63 постає найважливішою умовою розвитку закладу в цілому і виконує в ньому особливу, стрижневу роль. Школа прагне стати для учнів місцем, де вони могли б відчувати повноцінне духовне життя. Оскільки матеріальний стан сімей учнів переважно низький, адміністрація та педагогічний колектив ЗНВК № 63 приділяє особливу увагу зайнятості дітей в позаурочний час.

Режим роботи закладу забезпечує зайнятість учнів та вихованців в другій половині дня.

Шкільна культурно-освітня дитяча організація містить в собі наступні аспекти позакласної         роботи:

Художньо-естетичний:гуртки: бального танцю; хоровий; театральний ; фольклорний ; літературний; цирковий.

Спортивно-туристичний :секції: теніс; аеробіка ; волейбол ;   гандбол;  футбол.

Інтелектуальний: курси підготовки  до      школи “ Зернятко ”

Відповідно спланована діяльність шкільної логопедичної та психологічної служб, бібліотеки, комп’ютерних залів та “ Центру дозвілля школяра ”.

Виховний аспект в навчальному закладі спрямовано на реалізацію поставленої мети “ Забезпечення умов для індивідуального розвитку учнів, врахування особистих досягнень учнів, стимулювати їх творчої активності, уявлень та понять ”. Зазначена виховна мета конкретизує проблемну методичну тему закладу “ Створення єдиного педагогічного простору, що забезпечує повноцінні умови для саморозвитку і самореалізації особистості всіх учасників навчально-виховного процесу ”, що передбачає:

  • сприяння індивідуальному розвитку кожного учня, повноцінному задоволенню інтересів і нахилів, розвитку творчої активності в позаурочній діяльності;
  • формування системи моральних цінностей, зорієнтованої на досягнення особистого благополуччя, тісно пов’язаного з благополуччям інших людей, суспільства в цілому;
  • збереження і зміцнення здоров’я /фізичного і психічного/, надання соціального захисту школярам;
  • виховання в учнів національної самосвідомості, що ґрунтується на засвоєнні культурно-історичних надбань українського народу.

Всі класоводи і класні керівники впроваджують індивідуальні форми організації виховання: позакласне читання, гра на музичних інструментах, малювання, колекціонування.

Форми та методи виховної роботи відповідають методичній меті закладу – створення умов для гармонійного розвитку кожної особистості.

Учні закладу є учасниками акцій “ Відкрий себе добру ”, “ Милосердя ”, “ Зона турботи ”.

       Значна частина учнів задіяна в шкільних гуртках:

  • “ Веселі нотки ” (молодший хор) ;
  • “ Веселка ” (середній хор);
  • “ Чарівна голочка ” (народна вишивка) ;
  • “ Мистецькі перлини для кожної дитини ” (образотворче мистецтво);
  • “ Струмочок ” (гурток народного танцю);
  • “ Театр ” (для  дітей, схильних до правопорушень);
  •  Літературний гурток ;
  • “ Дружина ЮІР ” (юні інспектори руху) ;
  • “ Дружина ЮП ” (юні пожежники);
  • “ Спортивні надії ” (спортивний гурток).

ЗНВК№ 63 тісно співпрацює з молодіжною козацькою організацією “ Молода Січ ”: учні школи приймають активну участь в заходах, що проводяться цією організацією – екскурсіях, походах, конкурсів учнівських робіт з історією рідного краю і козацтва.

         Методична робота в ЗНВК№63 спрямована на забезпечення умов для зростання професійної компетентності педагогів школи, вдосконалення освітнього процесу.

    Реалізація даної мети здійснюється шляхом вирішення наступних задач:

  • формування ціннісної єдності педагогів;
  • подолання професійних труднощів та стимулювання досягнень педагогів в професійній діяльності;
  • науково-методична підготовка вчителів для реалізації нового змісту освіти відповідно до мети розвитку школи.

Запровадження такого підходу є однією з умов збагачення освітнього середовища.

           В ЗНВК  № 63 існує система співуправління , що розвивається та удосконалюється. Педагогічні та учнівські колективи школи перебувають у пошуку нових форм співуправління . Класними керівниками складені і діють паспорти класів, в яких ведеться облік індивідуальних, психолого-фізіологічних особливостей учнів.

    Реалізація навчально-виховних завдань ЗНВК № 63 не можлива без взаємозв’язку з батьківською громадськістю, що здійснюється за наступними формами роботи:

  • загальношкільні та класні батьківські збори;
  • консультації психологів;
  • чітка взаємодія батьків з Радою закладу;
  • психологічний лекторій для батьків;
  • виховні класні заходи із залученням батьків;
  • родинні свята;
  • робота з батьками майбутніх першокласників (в рамках школи “ Зернятко ”)
  • батьківські конференції ( в рамках програми батьківського всеобучу);

      В школі проводяться систематичні психологічні дослідження серед батьків учнів, які дозволяють виявити їх ставлення до тих чи   інших питань організації НВ – процесу в школі.

     Протягом останніх років ЗНВК№63 активно співпрацює з країнами Європейського Союзу ,а також Південної та Східної Європи  в рамках шкільних міжнародних проектів:

1) “ Формування навичок здорового способу життя” .

Проект реалізується з квітня 2006р за сприяння Групи Помпіду Ради Європи, та підтримки благодійної організації “Люди в біді”(Словаччина). Автор проекту та тренінгів Річард Джон Айвс (керівник Англійської організації “Educare”) Країни-учасники: Румунія, Грузія, Україна, Росія;

2) Міжнародна шкільна мережа “ Континент без кордонів ”.

 Проект реалізується з грудня 2006р. за підтримки Департаменту Міжнародних зв’язків (IKZ) Міністерства Освіти Австрійської республіки. Країни-учасники проекту: Австрія, Боснія та Герцеговина, Чорногорія, Македонія, Росія та Україна.

3) Міжнародний проект “Public Achievement” FAIR.

Проект “ Ярмарок громадських досягнень в Україні ”, за підтримки польської організації МТО (Novy Sacz), реалізується з вересня 2007 р. Країни-учасники проекту: Польща, Угорщина, Болгарія, Чехія, Білорусь, Росія, Азербайджан, Вірменія та Україна.

4) Екологічний проект “ Європейські школи задля живої планети ”.

Проект реалізується з червня 2009р за підтримки Міністерства Освіти Австрійської республіки та неурядової організації WWF-ERSTE. Країни-учасники проекту: Австрія, Угорщина, Румунія, Сербія, Болгарія, Чехія, Словенія, Словаччина, Молдова, Росія та Україна .

Мета участі  ЗНВК№63 в реалізації міжнародних проектів полягає:


– в цілеспрямованій діяльності щодо формування у дитини-підлітка мотивації на   усвідомлений   вибір здорового  способу життя;
– в формуванні у учнів закладу об’єктивних знань щодо традицій,звичаїв, культури народів Європи та профілактиці ксенофобії та расизму;
– в формуванні у учнів лідерських якостей, активної життєвої та громадянської позиції стосовно глобальних соціальних та екологічних проблем.