Наше місто, як і більшість інших міст України, наразі переживає хвилю повідомлень щодо замінувань закладів освіти. Мета одна – дестабілізувати мирне життя. Тому важливо не піддаватись цим спробам.
Проте багато таких повідомлень і зі сторони дорослих людей (наприклад, м. Житомир, де 48-річний чоловік напідпитку повідомив про замінування закладу освіти) (YouTube-канал поліції Житомирщини: https://www.youtube.com/watch?v=M3w7_KxlHpY)
А ось приклад мережі псевдомінувань на Черкащині, яку координували з території РФ
Просимо поставитись із розумінням до нашого повідомлення щодо нагадування дітям та дорослим за відповідальність, адже жартувати таким протизаконно.
Нагадуємо усім учасникам освітнього процесу (батькам/особам, що їх замінюють, дітям, працівникам закладів освіти) та просимо батьків/осіб, що їх замінюють розповісти дітям про відповідальність за хибні повідомлення щодо замінувань, адже згідно Статті 259 Кримінального Кодексу України “Завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об’єктів власності”
1. Завідомо неправдиве повідомлення про підготовку вибуху,
підпалу або інших дій, які загрожують загибеллю людей чи іншими тяжкими наслідками, –
карається позбавленням волі на строк від 2 до 6 років.
2. Те саме діяння, якщо об’єктами завідомо неправдивого повідомлення стали критично важливі об’єкти інфраструктури або будівлі чи споруди, що забезпечують діяльність органів державної влади, або заклади охорони здоров’я, або заклади освіти або якщо воно спричинило тяжкі наслідки чи вчинене повторно, –
карається позбавленням волі на строк від 4 до 8 років.
Метою багатьох повідомлень є спроби дестабілізувати мирне життя, посіяти паніку, жах та недовіру до органів влади.
Соціально-психологічна служба рекомендує наступне:
1. Переглядайте лише офіційні джерела інформації. Пояснюємо: офіційні джерела – це першоджерела. Перепости, перепублікації можуть бути скореговані так, що втрачається виваженість та достовірність фактів, подій, рішень.
2. Мінімізуйте кількість часу для перегляду новин. Багато новин несуть лише негативне психологічне навантаження на психіку людини.
Спитайте себе: “Що ці новини несуть цінного для мене? Чи отримую я задоволення після перегляду таких новин? Чим ці новини мені допомагають? Чи дають розслабитись після важкого трудового дня? Чим я можу замінити ту кількість новин? (можете обрати 2 джерела і переглядати новини звідти, проте не більше, скажімо, години на день”. Давайте мозку відпочивати і “годуйте” нервову систему позитивними враженнями.
3. Ознайомте дітей щодо відповідальності за хибні повідомлення про загрозу життю та здоров’ю інших. Також повідомте, що якщо є повідомлення про евакуацію, треба чітко виконувати вказівки вчителя без хаотичних рухів та бігу.
4. Перенаправляйте увагу дітей на щось більш корисне, аніж чутки та розмови про війну, віруси, мінування, трагедії. Дайте можливість у цей непростий час прожити дітям класні роки життя – дитинство, адже діти втомлюються від цього також. Даруйте їм нову сенсорну стимуляцію (нові враження: при першій нагоді підіть погуляти разом, без негативу). І головне пам’ятати, що якщо тривожитесь Ви – тривожиться дитина. Ви сильні, а отже і МИ сильні. Ви не один, Ви не одна, Вас ніхто не покине у біді!
У нас є алгоритми дій на випадки усіх надзвичайних ситуацій.
5. Включіть фізичні навантаження у повсякденне життя. На усі стимули, які потрапляють до мозку, треба давати реакцію. Найкращою реакцією є фізичні вправи. Будь-які емоції “спалюються” спортом. Навіть пікові емоції. Особливо добре справляються із тривогою великі групи м’язів на ногах! Навіть невеличка активність краща за нерухливе тіло!
6. Пийте щось заспокійливе: молоко з медом (якщо немає алергії), цей напій допомагає заспокоїтись.
7. Говоріть про Ваші тривоги, переживанням тим, хто Вас готовий підтримати, вислухати навіть без порад, просто вислухати. Сама по собі розмова має терапевтичний ефект.
8. Знайдіть опору в комусь (батько, мати, друг, подруга, жінка, чоловік).
9. Не тримайте у собі емоції (особливо корисно плакати, адже під час цього процесу знижується кортизол, гормон стресу, що дає організму заспокоєння).
10. Знайте! Наші Збройні Сили України, Національна гвардія України, Державна прикордонна служба України, Служба безпеки України, Державна служба з надзвичайних ситуацій України, територіальна оборона, Національна поліція України (інші державні органи), лікарі, медсестри та медбрати, сторожі, вчителі, мирні громадяни, усі ми разом, і ніхто ніколи нас не зламає!
За допомогою усі учасники освітнього процесу можуть звернутись до психолога школи. Це Ваша подушка безпеки. Для цього напишіть класним керівникам або мені в особисті повідомлення на Фейсбук
Холодний розум – кращий за паніку
Із повагою,
практичний психолог, соціальний педагог та громадський інспектор з охорони дитинства