ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ: ІНСТРУМЕНТИ, РЕСУРСИ ТА ПОРАДИ

Які особливості правил поведінки здобувачів освіти під час навчання з використанням технологій дистанційного навчання?
Одним із пріоритетних завдань держави в умовах воєнного стану є збереження життя та здоров’я її громадян, особливо дітей, та забезпечення їх доступу до освіти.

Система освіти в України зазнала істотних змін ще з початку епідемії ковіду, згодом – у зв’язку з введенням воєнного стану, тож вже четвертий рік поспіль в багатьох закладах освіти використовується дистанційна форма навчання. Дистанційна форма здобуття освіти дає можливість учням продовжувати здобувати повну загальну середню освіту в Україні незалежно від їх місця поточного перебування, у тому числі закордоном.

Дистанційне навчання – це форма навчання з використанням комп`ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та здобувачів освіти на різних етапах освітнього процесу і самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.

Перевагами дистанційного навчання є: актуальність, гнучкість, інтерактивність, створення єдиного освітнього середовища та інше.

Дистанційне навчання здійснюється у двох режимах синхронному (всі учасники освітнього процесу одночасно перебувають у веб – середовищі) чи асинхронному (освітній процес здійснюється за зручним для вчителів та учнів графіком).

Навчання в дистанційному режимі потребує об’єднання спільних зусиль, учнів, батьків та педагогічних працівників для досягнення необхідних результатів навчання. Батькам створити максимально комфортні умови для того, щоб дитина змогла оволодіти навичками онлайн-навчання.

Також рекомендуємо обрати єдину інтернет-платформу для розміщення електронних освітніх ресурсів, проведення онлайн-занять. Обрання єдиної інтернет-платформи для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання спростить взаємодію учасників освітнього процесу.

Освітній процес в умовах воєнного стану орієнтований, перш за все, на створення безпечних умов навчання Надважливим є визначення правил поведінки здобувачів освіти під час навчання з використанням технологій дистанційного навчання та їх обов’язкове дотримання. Нагадаємо орієнтовний перелік таких правил:

  1. Усі учні мають долучатися до уроку (відсутнім можна бути тільки з поважних причин (хвороба, технічні причини), але потрібно заздалегідь попередити вчителя або класного керівника.
  2. Приєднуватися на уроки/заняття потрібно вчасно, бажано за 4-5 хв. до їх початку.
  3. Доєднуватися до онлайн-уроку/заняття зі свого акаунту, обов’язково вказавши свій нік – прізвище та ім’я учня/ці.
  4. Камера має бути увімкненою (виключення – нестабільний/слабкий інтернет), мікрофон – працювати.
  5. Під час пояснення навчального матеріалу мікрофони учнів вимкнуті. У разі відповіді або ж обговорення вчитель попросить увімкнути мікрофони.
  6. Брати активну участь у навчанні: відповідати, робити записи в зошит; виконувати вправи, надсилати вчасно виконані роботи для перевірки.
  7. Виконані роботи та завдання надсилати вчителю відповідно до встановленого ним часу (окрім випадків, коли відсутнє світло або інтернет.
  8. Під час роботи в асинхронному режимі працювати самостійно, надсилати виконану роботу до зазначеного часу.
  9. У чаті вести спілкування відповідно до теми, задавати питання по суті уроку/заняття.
  10. Дотримуватись культури спілкування: не перебивати вчителя, інших учнів, бути ввічливим з усіма учасниками освітнього процесу
  11. Повідомляти вчителя у разі необхідності залишити урок/заняття.
  12. За непередбачуваних обставин (зникнення інтернету, світла) самостійно виконувати завдання, за потреби консультуватись з учителем.
  13. У разі увімкнення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення вчитель припиняє урок/заняття та повідомляє дітям про тривогу. Учасникам освітнього процесу пропонується прослідувати в безпечне місце і перебувати там до скасування тривоги.
  14. Після відбою тривоги продовжується урок/заняття з урахуванням необхідного корегування, зокрема шляхом внесення змін до календарно-тематичних планів у межах розкладу навчальних занять.

Докладно:

✔ Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.09.2020 за № 941/35224 👉 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#Text

Розклад уроків 1-4 класи ІІ семестр 2022-2023 н.р.

Розклад уроків 5-7 класи ІІ семестр 2022-2023 н.р.

Розклад уроків 8-9 класи ІІ семестр 2022-2023 н.р.

Положення про органiзацiю дистанцiйного навчання в ЗГ№63 – 2022 

Положення про оцiнювання у ЗГ №63 2022

Організація дистанційного навчання в дошкільному підрозділі ЗГ№63

АДАПТОВАНИЙ РОЗКЛАД ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ  в 1-9 КЛАСАХ ЗАПОРІЗЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №63

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – 2022

Доступні  ресурси для самостійного навчання здобувачів освіти та  організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання під час воєнного стану

Методичні рекомендації для батьків молодших школярів та  вчителів початкових класів щодо організації дистанційного навчання

Методичні рекомендації для вихователів груп продовженого дня в умовах дистанційного навчання

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу  з математики  в умовах воєнного часу

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу з  інформатики в умовах воєнного часу

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу з фізики та астрономії у період воєнного часу

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу  з біології та основ здоров’я  в умовах воєнного часу

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу з хімії в умовах воєнного часу

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу з географії та економіки

Перелік ресурсів щодо організації освітнього процесу з трудового навчання (технологій) в закладах загальної середньої освіти із застосуванням технологій дистанційного навчання

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу з української мови та літератури в умовах воєнного часу

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу з іноземних мов в умовах воєнного часу у закладах освіти

Застосунки ІКТ для шкільного курсу зарубіжної літератури

Методичні  рекомендації щодо організації освітнього процесу з історії, правознавства та громадянської освіти  з використанням технологій дистанційного навчання в умовах воєнного стану 

Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи  у воєнний час

Методичні рекомендації щодо дистанційної роботи працівників психологічної служби у воєнний час

Розклад уроків учнів 5-7-х класів (дистанційна форма) 15.11.21-19.11.2021)

Розклад уроків учнів 8-9-х та 11 класів (дистанційна форма) 15.11.2021-19.11.2021

Розклад уроків 1-4 класи (дистанційна форма) 08.11.2021-12.11.2021

Розклад уроків 5-7-х класів (дистанційна форма) 08.11.2021-12.11.2021

Розклад уроків 8-9-х класів (дистанційна форма) 08.11.2021-12.11.2021

Розклад уроків 1-4 кл. 05.05-07.05.2021

Розклад онлайн уроків 1-4 класи з 14.04.2021

Розклад онлайн уроків 5-11 класів з 29.03.2021

Розклад online-уроків для 1-4 класів

Розклад online-уроків для 5-11 класів

ТРИВАЛІСТЬ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ ЛИШАЄТЬСЯ НЕЗМІННОЮ – РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН

https://mon.gov.ua/ua/news/trivalist-navchalnogo-zanyattya-pid-chas-distancijnogo-formatu-lishayetsya-nezminnoyu-rozyasnennya-mon?fbclid=IwAR13IUaSRZp5bhoWrQselcMHyq6I4DBHmM69tYzaRRExuYdp7_ykdWWCGZA

ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ, УЧНЯМ ТА БАТЬКАМ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

ПСИХОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Під час дистанційного навчання можуть виникати безліч психологічних труднощів, які виникають у зв’язку з тим, що дитина та батьки потрапляють у фрустраційні ситуації, коли вимоги і до навчання, і до роботи батьків збільшуються. Це відбувається через те, що змінюється графік навчання: учень/учениця знову «відрізані» від шкільного соціуму в режимі живого спілкування, збільшуються вимоги від педагогів та батьків. Рекомендації, які дозволять організувати дистанційне навчання правильно та не порушити психологічний стан наступні:
Батькам: 
– надайте дитині право навчатись так, наче вона навчається безпосередньо у школі. По-перше, це і забезпечення окремим місцем для повноцінного навчання без шуму, зайвих людей чи предметів довкола, відволіканням дитини. Дитина виконує роль учня під час дистанційного навчання, тобто у даному випадку вона – учень/учениця, тому цей час виключно для нгавчання без зайвих відволікань. 
По-друге, Варто не приміряти на себе роль вчителя, так як ви – батьки. Роль вчителя виконує вчитель, а ваша роль найголовніша – батько/мама. Вам варто надавати підтримку дитині, питаючи, як пройшов день, що вивчали, що розповідали, чи не було перешкод до отримання інформації, чи все налаштовано вірно? Цікавтесь про все те, чим ви цікавитесь, коли дитина йде до школи. Хоч дитина і знаходиться вдома, про це варто питати, таким чином даючи дитині знати, що вона вчиться, незважаючи на те, що вона вдома. До того ж, цікавлячись, як пройшов день, ви даєте дитині зрозуміти, що про неї турбуються не тільки, коли вона пішла у школу, а 24/7.
Вчителям:
–    вам потрібно вчасно переключатись із ролі вчителя на роль батьків, друзів, родичів.. Чому важливо не бути вчителем протягом усього дня? Тому що високий рівень вигорання. Потрібно вміти перемикати увагу на те, що подобається. Слухайте музику (музика допомагає нам переживати емоції, розслаблятись, рухатись), спілкуйтесь з друзями (спілкування має терапевтичний ефект), дихайте повітрям (особливо важливо знати дихальні вправи для релаксації як-от «Дихання по квадрату») та робіть усе, що подобається, тим самим постійно рухаючись, а не виконуючи постійно одну й ту саму роботу. Ви ж не робот, а людина. До речі про рух. Рухайтесь. Під час дистнаційного навчання дуже шкідливо постійно сидіти, тим паче за монітором комп’ютера чи смартфона. 
Учням: 
    – учням рекомендовано відповідально ставитись до дистанційного навчання, адже від вас залежить те, як ви засвоїте інформацію і як буде проведено організаційну складову уроку. Пам’ятайте, що під час уроку в режимі онлайн ви такий самий учень, як і під час уроку в закладі освіти. Після уроків вам треба відпочивати, аби не перевантажувати себе. Робіть фізичні вправи, спілкуйтесь з друзями, розповідайте батькам, як пройшов день. Не бійтесь розповідати про свої психологічні проблеми близьким людям, класному керівнику, психологу. За потреби звертайтесь до шкільного психолога в режимі онлайн на сторінці Соціально-психологічної служби Запорізького навчально-виховного комплексу №63 (посилання https://www.facebook.com/znvk63.psychologist) .
Знайте, що і батьки, і вчителі вірять, що у вас вийде тримати планку у навчанні.

УВАГА ! РОЗКЛАД ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН-УРОКІВ В 5-11 КЛАСАХ ЗНВК №63 НА ПЕРІОД З 02 по 13 ЛИСТОПАДА 2020

АКЦЕНТИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ВІД МОН УКРАЇНИ

Міністерство освіти і науки України надіслало до регіонів лист-роз’яснення щодо застосування нового Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти (затверджене наказом МОН  від 08 вересня 2020 року № 1115), яке набуло чинності 16 жовтня 2020 року. 

Хочемо звернути увагу на такі важливі акценти: 

  • Карантин та інші надзвичайні обставини, що тимчасово унеможливлюють відвідування закладів освіти, не потребують переведення учнів на дистанційну форму (і відповідного збору заяв від батьків). За рішенням педради освітній процес продовжується з використанням технологій дистанційного навчання на денній або іншій формі здобуття освіти, на яку учнів зараховано. Саме у такий спосіб може бути реалізовано «змішане навчання».
  • Особливої уваги потребують питання організації дистанційного навчання для осіб з особливими освітніми потребами (їм потрібна підтримка з боку асистента вчителя та/або асистента учня), а також учнів, які не мають доступу до інтернету або технічних засобів навчання (для них слід використовувати доступні засоби комунікації).
  • Під час дистанційного навчання зміст освіти і кількість годин для його опанування не скорочується, а реалізується в синхронному та асинхронному режимах (з урахуванням необхідності запобігання погіршенню здоров’я учнів і вчителів, а також технічних можливостей для синхронної взаємодії).
  • Проводити всі уроки синхронно, тобто онлайн, з використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо, не потрібно.
  • Вчителі обов’язково приділяють увагу вправам для очей та постави учнів.
  • Поточне та тематичне оцінювання результатів навчання учнів проводиться дистанційно. Але кількість робіт, які виконують учні для такого оцінювання (з фіксацією оцінки у класному журналі), не повинна бути надмірною і спричиняти перевантаження учнів.

Якщо з будь-яких причин (незалежно від карантину) батьки ухвалюють свідоме рішення про навчання дитини дистанційно на постійній основі (протягом навчального року), необхідно звернутися до закладу освіти, який надає послуги саме за дистанційною формою здобуття освіти. Такий заклад освіти може бути будь-якої форми власності (державної, комунальної, приватної). Але він повинен мати системотехнічне забезпечення для організації саме дистанційної форми здобуття освіти – комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, електронні освітні ресурси тощо. Про те, що заклад освіти може забезпечувати саме таку форму здобуття освіти, він обов’язково інформує на своєму сайті (або на сайті засновника). Якщо такий заклад освіти є державним або комунальним, то здобуття повної загальної середньої освіти у ньому є безоплатним для всіх учнів (оплата праці вчителів здійснюється за рахунок державного бюджету).

Загалом дистанційне навчання розширює можливості здобуття освіти дітьми, які не можуть відвідувати заклади освіти з різних причин (стан здоров’я, систематичне заняття спортом, проживання на неконтрольованій території, перебування за кордоном тощо), а також забезпечує неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин.

Дистанційне  навчання  (на відміну від сімейного навчання та екстернату) забезпечує постійний вчительський супровід, регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм (за потреби) підтримки в освітньому процесі.

Нагадаємо, т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет зазначив, що дистанційне навчання не замінить повноформатну освіту, але Україна готова до його впровадження.

ДО УВАГИ ШКІЛЬНОЇ ГРОМАДИ ЗНВК №63 ! ПРО РЕЖИМ ПРОВЕДЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З 2-го ПО 13-е ЛИСТОПАДА 2020 РОКУ

Хімія дистанційно: добірка готових ресурсів

Історія дистанційно: добірка YouTube-каналів для поціновувачів

Географія – працюємо дистанційно

Математика дистанційно: 7 корисних онлайн-ресурсів

Англійська дистанційно: добірка готових матеріалів

Біологія дистанційно: добірка корисних онлайн-ресурсів

Дистанційне навчання: інструменти, ресурси і поради

Дистанційна освіта: можливості для дітей та вчителів

Відео: 19 фізкультхвилинок на різний вік і смак

Історія України дистанційно: 5 безкоштовних курсів

6 онлайн-ресурсів, які допоможуть зробити вивчення історії інтерактивним