ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ/ОСІБ, ЩО ЇХ ЗАМІНЮЮТЬ
Практичний психолог ЗНВК #63 рекомендує такі техінки для саморелаксації!
1. Якщо Ви або Ваша дитина зіткнулась із панічною атакою!
Симптоми:
– прискорене серцебиття,
– біль у грудях та інші симптоми, схожі на серцевий напад,
надмірне потовиділення,
– тремтіння, озноб або припливи жару,
– задишка та відчуття задухи,
– нудота та/або біль у животі,
– запаморочення,
– почуття нереальності того, що з вами відбувається (знеособлення або дереалізація);
страх втратити контроль, «збожеволіти» чи померти;
окремі специфічні симптоми.
ДОПОМОГА ПІД ЧАС ПАНІЧНОЇ АТАКИ (техніка рекомендована Міністерством охорони здоров’я України)
Під час панічної атаки дуже важливо спробувати концентруватися на поточному моменті й ситуації всіма видами почуттів, «заземлитися». Головний прийом — поставити ступні на підлогу (це допоможе відчути опору).
Однією з найпопулярніших технік є техніка «5–4–3–2–1».
Назвіть повільно:
5 речей, які ви бачите (наприклад, ваші руки, стіл, небо).
4 речі, які ви відчуваєте фізично (наприклад, тверда поверхня під ногами, одяг на тілі тощо).
3 речі, які ви чуєте (наприклад, спів пташок, звук машин, музика).
2 речі, які ви відчуваєте на нюх (наприклад, кава, опале листя, парфум).
1 річ, яку ви можете відчути на смак (м’ятна гумка, чай тощо).
Панічні атаки (або наукова назва симпато-адреналові кризи) можуть засмучувати і турбувати людину, негативно впливати на її соціальне й робоче життя. Хоча панічні атаки лякають, вони не є небезпечними й не завдадуть вам жодної фізичної шкоди!
Важливо дитину обійняти, аби вона відчула тактильний контакт, ОПОРУ у вигляді Вас. Це подолає панічну атаку.
2. Найголовніше! Зробіть “цифровий детокс”.
Відмовтесь на певний час від перегляду новин. Відпочиньте. Вам треба погодувати нервову систему позитивними сенсорними стимуляціями (тобто новими враженнями із позитивним забарвленням).
Якщо те, що ззовні (новини зі ЗМІ) не потрапляє всередину (до Вашого мозку), то Ви не відчуватимете зайвої тривоги. Дозвольте собі повну відмову від новин на короткий час (а починаючи знову дивитись новини – надавайте перевагу офіційним джерелам інформації).
3. Важливо перемикати свою діяльність!
Перейдіть на виконання монотонних домашніх (робочих) справ, як тільки почали відчувати, що страх і паніка наростають. Прання, прибирання, приготування їжі, спорт, перестановка речей або меблів дають певний релакс і можливість відволіктися від факторів стресу.
ПРОТЕ! Занадто довга монотонна діяльність втомлює мозок і нервову систему, тому змінюйте її активністю! Запропонуйте дітям активний відпочинок: зробіть декілька хвилинну зарядку разом із дітьми. Наприклад:
1. Фізкультура/руханка. Юрій Ткач. Всеукраїнська школа онлайн
2. Фізкультура/руханка. Монатік. Monatik. Всеукраїнська школа онлайн
3. Фізкультура/руханка. Леся Нікітюк. Всеукраїнська школа онлайн
4 Фізичні вправи. Будь-які емоції (у тому числі найпіковіші емоції) перепалюються спортом.
Разом піти по парку пройтись, погуляти, сніжки покидати КРАЩЕ, аніж коли немає руху, а імпульси до мозку поступають, через що наростає тривога.
5. Для тривожності характерний певний ковпак, який не дає подивитись на світ новими очима. Будь-яка інформація знецінюється, компліменти ігноруються, чудові імпульси нівелюються. Якщо приходить якась інформація ззовні і Ваша тривожність починає розростатись, Ваше завдання говорити собі “Це так класно! Це просто класно! Що тут такого? Я вже із цим справлявся, впораюсь знову. Зараз поетапно продумаємо, що робити, зробимо це, потім це”. Тобто треба уявити, що Ви йдете поруч із маленькою дитиною, яку Ви заспокоюєте. Зверху промова, навіювання, які Вас заспокоюють, заспокоюють того маленького зайчика, який йде поруч із Вами (заспокоює Вашу внутрішню маленьку дитину).
6. Техінка Скарлетт “Я подумаю про це завтра”. Ця техніка названа на честь Скарлетт О’Гара із фільму “Звіяні вітром”, де героїня казала: “Я не буду думати про це сьогодні, подумаю про це завтра.”
Так само і Ви відкладіть хвилювання на певний час. Наприклад, для хвилювання Ви відводите час завтра з 15:00 до 16:00 і дозволяєте собі похвилюватись від всієї душі. А сьогодні Ви дозволяєте собі повний спокій та не думати про тривожну ситуацію.
Додамо, що важливо вчасно “знімати лікарський халат”, після роботи намагайтесь переключати увагу на відпочинок.
7. Візьміть за правило “Тільки сьогодні”. Адже тривожність – це про минуле та майбутнє. А наше життя завжди знаходиться у точці перетину минулого та майбутнього. Тому треба намагатись змістити фокус на “тут і зараз”. Скажіть собі: “Хто я, що я роблю, як я дихаю, як поводяться мої руки”.
8. Усі алгоритми дій працівниками виконуються за інструкціями Департаменту та відділу освіти, поліції та ДСНС.
Безпека дітей – найголовніша функція школи! І ми її дотримуємось.
Жодні провокації не мають підірвати освітній процес,а головне психічне здоров’я учасників освітнього процесу!
практичний психолог
Владислав ХАРЧЕНКО
УВАГА, ШАНОВНІ БАТЬКИ/ОСОБИ, ЩО ЇХ ЗАМІНЮЮТЬ, УЧНІ/УЧЕНИЦІ ТА ПЕДАГОГИ ЗНВК №63
Адміністрація та соціально-психологічна служба Запорізького навчально-виховного комплексу №63 інформує!
У зв’язку із систематичними спробами дестабілізувати мирне життя у нашому місті Запоріжжя маємо нагадати інформацію щодо відповідальності за поширення завідомо неправдивих повідомлень щодо загрози життя та здоров’я громадян!
Стаття 259 Кримінального Кодексу України
Завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об’єктів власності
1. Завідомо неправдиве повідомлення про підготовку вибуху,
підпалу або інших дій, які загрожують загибеллю людей чи іншими тяжкими наслідками, –
карається позбавленням волі на строк від 2 до 6 років.
2. Те саме діяння, якщо об’єктами завідомо неправдивого повідомлення стали критично важливі об’єкти інфраструктури або будівлі чи споруди, що забезпечують діяльність органів державної влади, або заклади охорони здоров’я, або заклади освіти або якщо воно спричинило тяжкі наслідки чи вчинене повторно, –
карається позбавленням волі на строк від 4 до 8 років.
Пам’ятайте: кримінальна відповідальність – не жарт
Профілактика шкідливих звичок
Попередження насильства серед дітей
та учнівської молоді
Поради випускникам та батькам
по підготовці до ДПА та ЗНО